lip 17 2004

"Kolejna cegła w murze"(11) - "Reklama"


Komentarze: 7

Reklama. Krótki filmik, który bije rekordy oglądalności w telewizji. Bije „Władcę Pierścieni”, „Shreka” i wszelkie inne. Poprzez reklamy do naszego słownika wchodzą nowe powiedzonka, zwroty itp. Dzięki reklamie dowiadujemy się wielu ciekawych rzeczy. Np., że pani Goździkowa spożywa pewne lekarstwo i wszyscy sąsiedzi idą jej śladem. Zadaję sobie pytanie czy wszystkie reklamy są potrzebne. Rozsławione na cały świat niezdrowe jak cholera PEPSI. Cały czas powstają coraz to nowe reklamy. Piszę na ten temat, gdyż poruszyła mnie reklama w której wykorzystano przeróbkę We Will Rock You w wykonaniu pań B.S, P. i B. (zwróćcie uwagę na inicjały BSPB – Bardzo Się Panią Brzydzę J)o ile się nie mylę. Po co reklamować PEPSI skoro i tak wszyscy już o nim wiedzą. Po co angażować piłkarzy i tych wszystkich ludzi. Po co wydawać pieniądze skoro można je przeznaczyć na głodujących w Etiopii lub ofiary wojny w Iraku. I wreszcie po co specjalnie z okazji reklamy robić TAKĄ przeróbkę.

 

Gdyby reklamy były jeszcze jakoś mądre. A najczęściej są one po prostu szczytem głupoty. Faktem jest to, że ta głupota działa na młodzież. Reklamy są robione dla mas. To przykład kultury masowej. A jak już kiedyś wspominałem potrzeby mas są małe. Kultura masowa zaniża wymagania. Więc czego może potrzebować zwykły, przeciętny Polak jak nie usłyszeć, że w Plusie jest do kupienia nowy aparat telefoniczny i zobaczyć ludzi jadących na furmance mówiących parę razy „Fajnie”. Nie przyczepiałbym się do reklam gdyby nie to, że np. w telewizji Polsat leci sobie film, który w programie trwa półtorej godzinki, a rzeczywistości trwa godzinę bo pół godziny zajmują reklamy. Mimo, że to taki krótki filmik to to interes nie z tej ziemi. Kasa z tego niezła leci. Tak jest zorganizowany ten świat. Reklama to jedne z przykładów szerzenia się kultury masowej. Tak mi się wydaje. Trzeba ją zwalczać. Mówię o reklamie „głupiej”.

 

Co do pytania poprzedniego „Czy człowiek ma jakieś wrodzone idee?” to naturalną rzeczą jest, że człowiek nie ma wrodzonych idei. Mówi o tym Arystoteles. Mówi o tym, że człowiek ma rozum. Rozum jest jedną z najważniejszych cech człowieka ale on w niczym nie pomaga dopóki nie poznamy czegoś zmysłami. Jest pusty. Człowiek nie ma więc wrodzonych idei.

 

Nie ma dla nas czasu
Nie ma dla nas miejsca
Co to za rzecz, która buduje nasze sny, ale wciąż się nam wymyka

Kto chciałby żyć wiecznie
Kto chciałby żyć wiecznie.....?
Nie ma dla nas szansy
Wszystkie decyzje juz podjęto
Ten świat ma tylko jedna słodka chwile wybrana dla nas

Kto chciałby żyć wiecznie
Kto śmiałby żyć wiecznie
Skoro miłość musi umrzeć

Ale dotknij moich łez swymi ustami
Dotknij mego świata koniuszkami palców
I będziemy mogli mieć wieczność
I będziemy mogli kochać się wiecznie
Wieczność jest dzisiaj dla nas
Kto chciałby żyć wiecznie
Kto chciałby żyć wiecznie
Wieczność jest dla nas dniem dzisiejszym
Jednakże, kto czeka wiecznie?

                                                                                              Queen „Who Waints To Live Forever”

Jeden z moich ulubionych tekstów Queen.  Wybrany przez moją przyjaciółkę Olkę z wielu innych:)

 

21 lipca wyjeżdżam na kolonie więc 2 tygodnie przerwy. Podejrzewam, że i tak wcześniej bym nic nie napisał J

Żegnam się i bardzo  gorąco pozdrawiam wszystkich

 

Prawie Doskonały Nie Nawidzący Reklam Wszechmogący Bóg Słowa Pisanego

FREDDIE

 

 

 

freddie : :
m
03 sierpnia 2004, 21:59
tia.... komercja zawsze stara sei wymyslic cos \'najzajebistszego\' aby dobrze sie sprzedawalo w glowkach ziomali... jakiez to podniecające kiedy kolo psika sie dezodorantem, a potem laska go obwąchuje coraz nizej i nizej... ah. czasem az szkoda patrzec na tą naiwnosc ludzi, a czasem nawet rezyserow...
30 lipca 2004, 10:33
moze ktos z was zauwazyl ze reklamy sa zawsze glosniej niz np film to tez jest jeden z hitów reklamowych ja nienawidze reklam jak jest takis dobry film a tu w najwazniejszym momencie REKLAMA...!
hitmibejbeuanmoretajm
23 lipca 2004, 02:59
a jaka jest \'reklama madra\'? tak z ciekawosci..? pewnie ta ktora reklamuje wysylanie pieniedzy na dzieci z etiopii? no przykro mi, ale badzmy realistami.. reklama jest dla mas, i czy chcesz czy nie, ty tez sie nia nieswiadomie kierujesz. im lzejsza i prostsza (czyt glupsza) tym szybciej zapdnie w pamieci przecietnego czlowieka - proste i logiczne. a jak juz urosniesz, to zrozumiesz, ze np pepsi,ktore przytoczyles, moze kupowac nawet 7 na 10 mozliwych osob ale dpoki nie bedzie to 10 na 10, trybiki nie zwolnia. a nawet kiedy bedzie to 10 na 10 to trybiki i tak beda sie krecic nadal gdyz nie mozna pozwolic, zeby ktos zapomnial co ma pic/jesc/ubierac/etc.
21 lipca 2004, 12:02
jak zawsze mocny i udany tekst, pozdrawiam !
19 lipca 2004, 11:50
ja telewizji prawie wogle nie obladam wiec nie mam problemu z reklamami... musze przyznac z dokladnie sie z toba zgadzam na tej plaszczyxnie... a co do spears, bionsej i pink to cofa mi sie obiaz z przed dwoch tygodni jak widze w sklepie plakat... pozdrawiam serdecznie i zycze udanych wakacji... bo ja znowu mykam z mijsca zamieszkania... teraz do szpitala a zaraz po nim na woodstock...
18 lipca 2004, 23:55
Ja tez nie lubie reklam, i wogole nie lubie telewizji :P..A pepsi to juz wogole !!! Wole sie napic zwyklego soku niz pepsi..:P..Kurna czsem ide z kolezankami i jedna do drugiej \' widzialas ta reklame jak ..\' bla bla bla, wkurza mnie to kurcze, bo przewaznie tak jest, ze ja tej reklamy nie widzialam i mi opowiada, kurna :P.. hehe kazdy gdzies wyjezdza, ja tez czekam tylko na koniec lipca zeby pojechac na zlota indianskiego..ehhh..:)...Bosko..:)
Młody_15
17 lipca 2004, 14:36
co jak co ale ja sobie czasem lubie pogapic sie w reklamy :) jeszcze zalezy jakie!

Dodaj komentarz